zamknij

Wybory samorządowe 2024

Oficjalnie: Piotr Kuczera wygrywa wybory! Będzie po raz trzeci prezydentem Rybnika!

2024-04-21, Autor: 

Mamy oficjalne dane z Państwowej Komisji Wyborczej. Piotr Kuczera wygrywa wybory w naszym mieście i pozostaje na stanowisku prezydenta Rybnika!

Reklama

AKTUALIZACJA (22 kwietnia, godz. 0:35): PKW opublikowała dane ze wszystkich 72 Obwodowych Komisji Wyborczych w Rybniku. To są oficjalne dane:

- Piotr Kuczera - 53,79% (21 850 głosów)

- Andrzej Sączek - 46,21% (18 771 głosów)

Frekwencja wyniosła: 40,88%. 

Liczba uprawnionych do głosowania - 99 945

Liczba kart ważnych - 40 859

Wcześniej pisaliśmy:

Wg nieoficjalnych danych, Piotr Kuczera uzyskał 53,8% głosów. Andrzej Sączek - 46,2%. To nieoficjalne dane. Czekamy na potwierdzenie ze wszystkich obwodowych komisji wyborczych w Rybniku.

Rywalizacja Piotra Kuczery z Andrzejem Sączkiem była przez pewien czas wyrównana. Z tego, co zaobserwowaliśmy, przewaga prezydenta zwiększyła się m.in po podliczeniu głosów z centrum Rybnika. 

Oceń publikację: + 1 + 388 - 1 - 304

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (49):
  • ~corona 2024-04-21
    22:52:45

    37 33

    No to pyrsk :D

  • ~@Rybek63 2024-04-21
    22:59:22

    55 63

    I to jest najlepsza wiadomość na zakończenie dnia. Rybnik się nie poddał.

  • ~Arteks 2024-04-21
    23:00:46

    62 70

    No i całe szczęście!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kulturalni ludzie zwyczajnie wstydziliby się takiego prezydenta jak Sączek. Nawet w bastionach PiS typu Rzeszów czy Zakopane - PiS przegrał. To partia w fazie spadkowej. Przykro to będzie wspominać ale ten portal i Pruszczyński przyczynili się do nagonki na Kuczerę i jednocześnie do wzrostu poparcia dla nikomu nieznanego Sączka z PiS. To plama na honorze dla właściciela tego portalu.

  • ~charlie 2024-04-21
    23:03:16

    54 35

    Mam nadzieję, że Kuczera zrozumiał dlaczego wielu wyborców go wybrało. Wybrało go dlatego, że nie chciało polityki chleba i igrzysk.
    Nie chciało prowadzenia polityki populizmu. Nie chciało wydawania publicznych środków na to na co chcieli wydawać je jego przeciwnicy.
    Nie chcieli przejadania pieniędzy przez zawodowe kluby sportowe, organizowania jakiś koncertów przez władze samorządowe, nie chcieli
    "darmowej", kosztującej dziesiątki milionów złotych komunikacji miejskiej. Mam nadzieję, że miasto publiczne środki będzie wydawać
    rozważnie. Kuczera idealny nie jest, ale mam nadzieję, że "wystrzelał" się ze środków na instytucje kultury i teraz już będą wydawane na
    to na co powinny. Samorząd nie jest instytucją dobroczynną, ma swoje zadania i na nich nie się skupi.

  • ~Abisall 2024-04-21
    23:05:12

    81 16

    Gratulacje
    Ale powinien pan być świadomy, panie Kuczera, że 3 kadencja nie jest wyrazem uznania dla poprzednich 2, że rybniczanie są zachwycenie tym co pan osiągnął i jak pan rządzi w Rybniku.
    Był pan po prostu najmniej złą ze wszystkich opcji

  • ~Ryszard 123 2024-04-21
    23:09:52

    57 51

    Czyli przyzwolenie na KOlejne 4 lata stagnacji ,marazmu i byle jakości .Tyle w temacie i aż tyle .

  • ~Abisall 2024-04-21
    23:11:51

    54 7

    @~Arteks
    W mojej ocenie Pruszczyński et consortes to największa z porażek, coś co mogło być dobrą oddolną niezależną inicjatywą mogącą naprawdę pociągnąć za sobą ludzi i stać się konstruktywną, niezależną i kompetentną siłą mogącą mieć realny wpływ na kierunek rozwoju miasta okazało się być niesmacznym happeningiem, który mógł ( oby nie) na lata zniechęcić mieszkańców Rybnika do wspierania ugrupowań niezależnych od "dużej" polityki

  • ~RMG 2024-04-21
    23:14:54

    44 36

    Pozamiatane po PIS-ie.

  • ~jwh 2024-04-21
    23:16:03

    36 7

    ~Ryszard 123
    Doucz się Kadencja to 5 lat.

  • ~Grisza 2024-04-21
    23:18:22

    65 12

    Prawda jest taka, gdyby przeciwnik obecnego prezydenta nie był z PIS-u to wynik byłby zupełnie inny. Propozycje likwidacji kontrapasów i bezpłatnej komunikacji miejskiej też mają liczne grono przeciwników. Komunikacja miejska ma być przede wszytkim wygodna, punktualna i z lepszą siatką połączeń, a nie bezpłatna. Tania ale nie bezbiletowa.

  • ~Chachulski 2024-04-21
    23:19:01

    48 10

    Nie twierdzę, że Sączek był lepszym kandydatem od Kuczery. Martwi mnie tylko fakt, że to już na pewno ostatnia kadencja urzędującego prezydenta, a skoro tak to przez najbliższe pięć lat hulaj dusza piekła nie ma! Proponuję zapamiętać wszystkie wyborcze obietnice i wizualizacje, a trochę tego jest: hala sportowa, modernizacja stadionu przy ul. Gliwickiej, tor kartingowy, Ciekawe będą wybory za pięć lat, gdy KO będzie musiało wystawić nowego kandydata. Pięć lat to szmat czasu, ciekawe jaka wtedy będzie sytuacja polityczna w kraju i międzynarodowa w naszej części Europy? Jakie wojny będą się toczyć i jak bardzo zieloną energią będą zasilane nasze domy? I le płci do wyboru będzie miał młody Europejczyk?

  • ~Arteks 2024-04-21
    23:21:05

    17 51

    @Abisall - mądre podsumowanie... Ja rozumiem np. trolli PiSowskich którzy chwalili Żory bo... PiS współrządzi Żorami od lat więc nie wypada im nic innego jak... chwalić. Ale dlaczego robił to Pruszczyński? Z niewiedzy? Z braku czasu aby tam zwyczajnie pojechać i sobie spojrzeć na nasze miasta? Tam nie ma żadnych większych inwestycji od lat! Ostatnia większa firma na strefie to Nifco chyba 10 lat temu, największą inwestycją miejską w Żorach był w zeszłym roku remont basenu letniego otwarty w październiku... Dodam, że Żory były kilkanaście lat bez basenu bo nawet na tak małą inwestycję - brakowało tam środków. Wyobrażasz sobie taką mizerię w Rybniku? Jak można tak nisko upaść aby startować na prezydenta dużego i bogatego miasta, patrzeć na ośrodki które nic nie znaczą i z których nie powinno się brać przykładu?

  • ~Otto 2024-04-21
    23:21:20

    22 25

    Jedyny plus, ze was wkrotce zagazuje.

  • ~kamik 2024-04-21
    23:24:07

    49 36

    Szykują się kolejne chude lata dla Rybnika! Przez 2 kadencje urzędowania prezydenta Kuczery miasto się gospodarczo zwijało. Jeśli ten trend się utrzyma to po tej kadencji będziemy już tylko zaściankiem subregionu południowo-zachodniego!
    Wielka szkoda!

  • ~bobi 2024-04-21
    23:30:12

    38 10

    Ciekawe, że Rybnikcompl. podawał wyniki z 53% komisji a Radio90 już podało wygraną Kuczery z ponad 90% komisji. Czy to przypadek?

  • ~niuti 2024-04-21
    23:41:45

    44 21

    Nie ogarniam tej kuwety. Cały Rybnik narzeka na miłościwie panującego, po czym większa połowa głosuje na niego...rili? :O
    Jak ktoś liczy, że teraz to inwestycje, nowe drogi, remonty, renowacje itp itd......to proponuję już zacząć upamiętniać Rybnik na fotografii bo napewno zmieni się nie do poznania. :D......ehhh.

  • ~Abisall 2024-04-21
    23:46:22

    17 4

    @~bobi
    pojęcie klucz - "kompetentne dziennikarstwo" dla kontrastu z " kliknij żeby więcej reklam wyświetliło"

  • ~Abisall 2024-04-21
    23:53:07

    17 2

    I tylko Zamysłowskie komisje 63 i 64 "wiszą" i nie pozwalają już definitywnie zamknąć tematu wyborów...

  • ~rzyt 2024-04-22
    00:14:56

    26 11

    Z tego wyniku to najbardziej cieszą się granity...rybnickie. ;-))

  • ~Grisza 2024-04-22
    00:41:42

    43 8

    Arteks. Apropo Żor. Gdzie inwestują deweloperzy? Gdzie powstają nowe wysokie budynki wielorodzinne, gdzie łatwiej uzyskać pozwolenie na budowę, gdzie urząd jest przyjaźniejszy dla mieszkańców i inwestorów, gdzie inwestorzy budują i planują budowę nowych inwestycji produkcyjnych, usługowych, magazynowych, usługowo-mieszkalnych. Śledź Arteks postępowania o decyzje środowiskowe i pozwolenia na budowę, a szybko odkraczesz to co napisałeś na temat Żor. Sezon budowlany w Żorach rusza i zaskoczy nie tylko Arteksa ?

  • ~armadillo 2024-04-22
    01:15:00

    47 10

    Jako młody mieszkaniec Rybnika jestem zawiedziony wyborami. Żaden z kandydatów II tury nie okazał się dla mnie atrakcyjnym wyborem. Pan Kuczera jest już na swoim stanowisku zdecydowanie za długo, przydałaby się zmiana na kogoś nowego, ze świeżymi pomysłami, ale wyszło jak wyszło. Mam nadzieję, że przynajmniej Rada Miasta, z nowymi radnymi, coś zdziała.

  • ~speed_81 2024-04-22
    02:55:30

    4 25

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~marys76 2024-04-22
    07:42:40

    3 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rosthost1 2024-04-22
    08:00:57

    21 14

    ~Arteks
    "Kulturalni ludzie zwyczajnie wstydziliby się takiego prezydenta jak Sączek" po takich komentarzach widać żeś nieuk . I TACY LUDZIE JAK Arteks TO DOWÓD ŻE RYBNIK JEST HOMOFOBICZNY, BEZ TOLERANCJI DLA INNYCH KULTUR. Może wygrać Kuczera - Brawo - ale jak się ma takich popleczników jak Arteks - to czy na pewno nie było mobbingu w urzędzie miasta???? wątpię.

  • ~rosthost1 2024-04-22
    08:03:57

    12 10

    ~marys76 - a Popielów.??? widać że głosował jak ciemnościany. Mam nadzieję że Kuczera odłączyć od miasta te zaściankowe dzielnice od Rybnika. Dla wielu mieszkańców tych dzielnic będzie może to duma.

  • ~Thomas. 2024-04-22
    08:12:58

    25 14

    40% frekwencja, z tych 40 Kuczera zdobył jakieś 21 % - silny mandat. To tragedia dla miasta, znowu będzie 5 lat przekrętów.

  • ~rosthost1 2024-04-22
    08:22:54

    24 6

    ~Grisza - dla Artesa i wielu urzędników z UM Rybnik Żory to zaścianek. Tylko że oni stworzyli darmową komunikację. dwie strefy ekonomiczne, tereny dla deweloperów, obwodnicę, skatepark i wielu młodych ludzi czuje tam siłę miasta. A w Rybniku w domach starców 100% na p. Kuczerę. Fajne miasto do mieszkania po 80-tce???

  • ~krycha12 2024-04-22
    09:04:26

    8 11

    Ja nie rozumiem .Prezydenci mogą mieć tylko 2 kadencje a ten będzie na trzeciej ?

  • ~Abisall 2024-04-22
    09:12:28

    12 3

    @40% frekwencja, z tych 40 Kuczera zdobył jakieś 21 %

    Eee... Co?
    Kuczera wygrał bo z tych 40% zdobył 53,7%
    21% to jak już z ogólnej liczby rybniczan mających prawo wyboru prezydenta. Nie jego wina że 60% rybniczan zgodziło się na to że ktoś za nich podejmie zdecyduje kto będzie rządzić w mieście - nie darmo sie też mówi że kazdy nieoddany głos to wsparcie zwycięzcy

  • ~Abisall 2024-04-22
    09:19:09

    8 1

    @~krycha12
    A wystarczy poczytać
    "Dwukadencyjność wójta, burmistrza prezydenta połączoną z wydłużeniem jednej kadencji do 5 lat, wprowadzono ustawą z 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych. Zmiana obowiązuje od kadencji 2018-2023. Oznacza to, że osoby zajmujące obecnie najważniejsze stanowiska w organach wykonawczych gmin, mogą starać się o reelekcję jeszcze tylko raz.

  • ~cyd 2024-04-22
    10:21:01

    17 4

    Gratulacje:) Będziecie mieli wyższe podatki i strefę bez aut. Plują wam w pysk ale to tylko deszcz pada Po-Pis owskie miasto zasłużyło na to. Arturku sukces, możesz dalej swemu Panu służyć.

  • ~Arteks 2024-04-22
    10:42:21

    4 16

    @Grisza - niczego nie muszę odkrakiwać bo budowa nowych bloków w Żorach to tylko kontynuacja pomysłu z PRL na... budowę sypialni Rybnika. Żory nie mają centrum z prawdziwego znaczenia i przez to nie mają potencjału do tego aby cokolwiek poważnego rozwijać. A wszystko to co wspomina @rosthost1 - mogło budzić zachwyt 15 lat temu. Dzisiaj Rybnik jest w stanie przebić wszystko bo to miasto z kasą i z potencjałem. Żorska obwodnica o parametrach rybnickiej ulicy Góreckiego jest najlepszym przykładem... żorskiej bylejakości.
    Największą miejską inwestycją Żor 2023 był remont basenu letniego... bo najwięcej już nie stać przy tak wielkim żorskim zadłużeniu. Strefa przemysłowa to slogan... W Rybniku w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedano więcej terenów pod inwestycje niż w Żorach przez 10.

  • ~Francik049 2024-04-22
    10:48:44

    8 7

    Ci Pisowcy są jednak mało sprytni, gdyby wystawili kandydata nie pod szyldem PiS tylko czymś w stylu "wspólnie do koryta z P.K." mieliby zwycięstwo w kieszeni.

  • ~Francik049 2024-04-22
    10:52:00

    7 5

    To co, widzimy się za pięć lat na wyborach burmistrza ?

  • ~Teddy 2024-04-22
    10:53:17

    18 10

    @kamik... wiesz dlaczego Rybnik miał chude lata??? Bo w kraju rządził PiS, który nie dał grosza samorządom z PO!! Gdyby teraz był Saczek byłoby to samo: PO nie dałoby grosza dla miasta z PiSu. Dzięki temu, że jest Prezydent Kuczera, a w Rządzie jest KO, to mamy wreszcie szansę odbić się od finansowego dna i dostać konkretne pieniądze. Serio? Tak trudno wysnuć takie wnioski??

  • ~Arteks 2024-04-22
    11:07:42

    8 13

    @Francik049 - choćby nie wiem jaką propagandę zrobić i jak naszkalować to PiS w miastach zawsze przegrywa. Tak jest w całej Polsce. To samo w Rybniku. Ciemnogród który reprezentujesz mimo, że bardziej zmobilizowany w kampanii i w dniu wyborów - jest w miastach... zawsze w mniejszości. :D
    @teddy - oczywiście że masz rację. Dwa przykłady: PiS zabrał Rybnikowi 175 milionów oraz przez ich machinacje nie było środków z KPO. Czyli PiS szkodził samorządom, a potem miał czelność wypominać, że czegoś się nie robi. A właśnie Kuczera pokazał, że jest prezydentem także nadającym się na trudne czasy. Nie ma drugiego miasta w okolicy które miałoby miejskie inwestycje w tak różnorodnych dziedzinach i nie ma żadnego które budowałoby tak spektakularne inwestycje jak np. obwodnica dwujezdniowa. Żadne miasto w okolicy nie ma porodówki za 12 milionów czy parkingu wielopoziomowego. Brawo Kuczera, brawo Rybnik! :D

  • ~Francik049 2024-04-22
    11:17:19

    11 6

    Arteks zamiast szczekać jak bezzębny kundel napisz w końcu o co chodzi z tymi urojeniami w moim kierunku, bo jak zwykle jak masz przejść do konkretów, to udajesz dziurę w powietrzu.

  • ~jajko 2024-04-22
    11:23:31

    6 6

    Plusem wyboru tego pana jest to że w przeciągu czterech lat będziemy mieć nowy stadion nową halę sportową tor driftowy, tor do PIT bike, otwartą współpracę miasta z klubami sportowymi. Otwartego prezydenta na rozmowy ze wszystkimi mieszkańcami i to nie tylko w urzędzie. Prezydenta który bezproblemowo porusza się ulicami miasta i rozmawia z mieszkańcami w każdym możliwym miejscu na każdy temat.

  • ~rosthost1 2024-04-22
    11:52:11

    9 8

    ~Franek 7 - Maria Thun, córka europosłanki Polski 2050 Róży Thun, znalazła zatrudnienie w Centralnym Ośrodku Informatyki. Praca po znajomości jeden dzień pracy i 200 000 odprawy. To jest normalna Polska??? teraz to w Rybniku!!

  • ~rosthost1 2024-04-22
    12:13:31

    11 4

    Do prezydenta p. Kuczery - proszę niech Pan powie Arteksowi gdzie ma wsiąść aby dojechać do Żor - bo ten człowiek dawno tam nie był!!!! Wypisuje bzdury -"Żory nie mają centrum z prawdziwego znaczenia i przez to nie mają potencjału do tego aby cokolwiek poważnego rozwijać. A wszystko to co wspomina @rosthost1 - mogło budzić zachwyt 15 lat temu. Dzisiaj Rybnik jest w stanie przebić wszystko bo to miasto z kasą i z potencjałem"
    Żory nie mają centrum?!?!?

  • ~exploriurbex 2024-04-22
    12:54:54

    12 7

    PiS dwoi się i troi aby przejąć Rybnik ale te działania są nieskuteczne. Wydawanie pieniędzy na trolli PiS w przypadku Rybnika to marnowanie partyjnych środków. Obrzucanie błotem naszego miasta powoduje skutek odmienny i jeszcze większą dumę mieszkańców z naszego pięknego miasta. Rybnik nigdy nie będzie PiSowski. I całe szczęście bo szybko stałby się zaściankowym grajdołem. PiS ma od mieszkańców zakaz rządzenia Rybnikiem!

  • ~gen 2024-04-22
    15:16:15

    6 3

    Dzisiaj Siemoniak likwiduje CBA znowu można kraść :)

  • ~waria(n)t 64" 2024-04-22
    15:29:43

    1 7

    Sączek miał wygraną w kieszeni , gdyby nie odpalił swoich betonowych ośmiogwiazdkowych wizji i Rybniczanom zaświeciła się czerwona lampka

  • ~mewa74 2024-04-22
    16:44:37

    5 1

    Kto wejdzie do rady na miejsce Kuczery?

  • ~Pjani33 2024-04-22
    17:27:28

    9 6

    Czyli dalej stoimy w miejscu i miasto się nie rozwija. Afery,Mobingi, Większe Podatki,Marne imprezy Rybnika itp gratulacje wyborcą że dalej mu wieża i głosowali na niego a tak w zupełności nic nowego nie zrobił dla Rybnika żeby lepiej się mieszkało i żyło w tym mieście gdzie 80% ludzi to miasto emerytów widać to tylko jak wyjdzie się na miasto , że młodzi ludzie uciekają jak najdalej

  • ~exploriurbex 2024-04-22
    17:37:46

    6 5

    Pjani33 w czym Rybnik stoi w miejscu? 80% emerytów to znajdziesz w kościołach i we władzach PiS.

  • ~Arteks 2024-04-22
    18:15:15

    3 10

    @rosthost1 - mają starówkę ale ona nie pełni tam większej roli i nic się w niej nie załatwia. Sąd mają na Os. Władysława, a Urząd Miasta przy jakieś wylotówce jak się zaczynają... domy jednorodzinne. Jest taka obiegowa opinia, że Żory mają swoje centrum w Rybniku tak jak np. Siemianowice mają centrum w Katowicach, a Jastrzębie w Wodzisławiu. Trollujesz spoza naszego regionu, że takich oczywistych rzeczy nie wiesz?

  • ~Sceptyk24 2024-04-22
    19:03:19

    6 2

    arteks ty jednak jesteś wyjątkowym [autocenzura]! W jednym masz rację, że na żorskiej Starówce ludzie się nie załatwiają jak to robią (pijacy) w każdym kącie rybnickiego rynku. Poza tym piszesz NIEPRAWDĘ, bo przy żorskim Rynku mieści się Rada Miasta, USC oraz kilka wydziałów Urzędu Miasta. Dodam, że za wieloma zakończonymi inwestycjami choćby w zeszłym roku po prostu NIE NADĄŻASZ. Aha i nie pisz (na zasadzie kopiuj wklej) swoich żelaznych, ale jakże już
    żałosnych niusów o pawilonie ognia, miasteczku westernowym, itd

  • ~waria(n)t 64" 2024-04-22
    21:06:05

    4 3

    Ludzie w Żorach 3 razy mądrzejsi niż w Rybniku.
    Tam kandydat picu uzyskał 1/3 głosów tego co w Rybniku...

    Na Waldemara Sochę startującego z KWW Żorskie Porozumienie i Waldemar Socha oddano 11 315 głosów, co daje 54,96% głosów i oznacza zwycięstwo w pierwszej turze wyborów. Drugie miejsce zajął Kazimierz Dajka z KWW Żorska Samorządność, który uzyskał 5 740 głosów (27,88%). Trzecie miejsce zajął Daniel Wawrzyczek z KW Prawo i Sprawiedliwość, , który uzyskał 3 533 głosy (17,16%).

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5485